Hoppa till innehåll
maj 20, 2011 / tikiroom

Season finale – Frank Beckers & Atmos

Ibland kommer de där dagarna som man kommer att komma ihåg för resten av sitt liv. I morgon lördag kommer bli en sådan dag för mig och förhoppningsvis för er besökare. Det känns nästan lite overkligt om jag ska vara helt ärlig. Vad är det som händer då? Jo, Frank Beckers kommer till Tiki.

Drevchef

Drevchef

En av värdens bästa Dj och producent. Givetvis är han tysk.

Hur man ska förklara hans musik är svårt och enkelt på samma gång. Magisk.
Det var i början av mitt lyssnande på elektronisk musik som jag blev presenterad för Beckers, då i formen av ”D-nox & Beckers”. Min gode vän Johan Hagen som är dj spelade konstant musik i våran lägenhet och det var ofta som jag ryckte till och frågade vilken artist det var. Svaret var alltid ”D-nox & Beckers”. Idag lyssnar jag dock på allt mellan himmel och jord, men det var ändå Beckers som satte grunden för mig. Det som jag tycker är riktigt spännande med denna typ av musik är hur den påverkar alla sinnen samtidigt. Jag kan komma på mig själv hur man visualiserar händelser i ens liv med låten som soundtrack. Sen att få se den här typen av musik live är bara för bra för att vara sant. En annan rolig sak för min del är att på live konserter är att jag kommer på mig själv med att le och skratta. Då inte p.g.a. droger (Nej mor, jag tar inte droger) utan för att musiken i sig blir så himla stor. Den tar över. Du känner inte ditt hjärtslag, utan låtens. Man blir bara fascinerad över hur mycket det påverkar och resultatet blir till skratt, glädje och dans. Så det kommer bli helt magiskt på Tiki Room.
Inte nog med att Frank Beckers kommer. Vi har även Tomasz Balicki aka ATMOS & Dominic Thomas som även kommer!

Atmos

Atmos

Vi har alltså inte en, utan två chefer på scenen.
Det skulle egentligen räcka här men varför sluta när man jobbar på ett vinnande koncept. Under deras framträdanden på lördag så kommer ni få vara med på en show utan dess like. Det har nämligen varit en kurs på Tiki i ”Mapping” och de kommer också vara med på lördag. ”Mapping” innebär kort att man kartlägger ett rum med hjälp av digitala bilder. Dessa lägger man in i en dator som styr ett gäng projektorer. Dessa projektorer kan sedan lysa upp enstaka föremål i rummet och skapa illusioner av att rummet förändras och byggs om. You got to see it to believe it.
Ett exempel på mapping hittar ni här: Tänker detta fast inne på Tiki samtidigt som fantastisk musik spelas. Ja, det kommer bli helt galet. Det är galet. Det är Tiki.

Bättre avslutning på en säsong får man leta efter.
Va sa du? När? Var? Lördagen 21 Maj. Tiki Room.

Här kommer exempel på D-Nox & Beckers låtar:
D-Nox & Beckers – Call Me
D-Nox & Beckers – Left Behind

/ Micke Hammar

Lämna en kommentar